reklama

Požehnaný nepokoj

Som Slovenka, ktorá už 16 rokov žije v zahraničí, vo Veľkej Británii. Zo Slovenska som odišla z dôvodu ako mnohí iní z nás. Túžila som natiahnuť krídla a vyletieť do sveta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vzdelávanie a osobný rast bol jednou z najvyšších hodnôt v našej rodine, kde obidvaja moji rodičia boli učitelia. 

Do Británie som prišla po vysokej škole, lebo som cítila silnú túžbu rásť a pokračovať v štúdiách na prestížnych britských univerzitách. Sen sa mi splnil a ja som zažila, čo je to vzdelanie na svetovej úrovni. 

Napriek tomu, že žijem v zahraničí, mám sa dobre, dosiahla som úspech v oblastiach, ktorým sa venujem, robím to, čo milujem a čo ma napĺňa, nie je mi ľahostajné, v akom stave je Slovensko a do akej budúcnosti sa uberá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledných 6 mesiacov boli pre mňa úplne nová skúsenosť. Niekedy inšpirujúca, niekedy pre mňa osobne vyzývajúca, niekedy konfrontujúca.

Ešte v júli minulého roku by som si nemyslela, že sa vytvorí taká silná občianska kampaň ako A DOSŤ!, ktorej súčasťou budem aj ja.

Svet sa mení, svet sa zobúdza. Občianska spoločnosť po celom svete sa prebúdza.

Občianska spoločnosť je v súčasnosti najväčším hnutím v histórii ľudstva.

Nemá žiadnu centrálu, nemá žiadneho hovorcu. Je v mestách, je na dedinách. Nájdete ju u chudobných i u bohatých.

Je väčšia ako hocijaká super veľmoc.

Je to náš imunitný systém, ktorý sa aktivuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je neviditeľná a predsa viditeľná.

Ako ju môžete zbadať? 

Je tam, kde jednotlivci menia svoje sťažnosti na záväzky. Na záväzky, ktoré menia svet.

Kampaň A DOSŤ! je pre mňa vyjadrením tohto pohybu a preto som sa do nej pridala.

A DOSŤ! je občianska iniciatíva a to je dôležité.

16 občanov. 16 občanov, ktorí neboli ochotní sa sťažovať na to, aká je zlá situácia vo vzdelávaní a školstve. Pritom nie každého z nás sa táto situácia bytostne dotýka. Len 4 z nás sú učitelia a dokonca ani nie všetci ešte máme deti. Sme veľmi rôznorodí - rôzne profesie, oblasti, v ktorých pôsobíme, vek, povahy, talenty. 

Spája nás však jedno silné puto. Nie je nám ľahostajné, v akej situácii je momentálne naše školstvo a akú budúcnosť pre Slovensko vytvára.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záleží nám na Slovensku a vieme, že bez kvalitnej úrovne vzdelávania nemá Slovensko v súčasnom svete šancu rásť a prosperovať. Vytvárať prostredie, kde sa ľudia cítia dobre a sú šťastní. 

A DOSŤ! je občianska kampaň, ktorá alarmuje verejnosť a vytvára platformu pre spoločenský dialóg a dohodu ako ďalej. Verím, že situácia v školstve a kvalita vzdelávania našich detí sa dá zásadne zmeniť. Kultúrna antropologička Margaret Mead vraví: „Nikdy nepochybujte o tom, že malá skupina pozorných angažovaných občanov môže zmeniť svet; práve naopak, oni jediní to vždy dokázali. " Slovensko sa zobúdza a to ma napĺňa nádejou. Dokazujú to smelí učitelia, ktorí svojimi celoslovenskými protestami zobudili verejnosť. Okrem toho sú tu aj ďalšie pozoruhodné občianske iniciatívy ako Slovensko.digital, Štrngáme za zmenu, či Výzva pre ľudskosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto všetko mi dáva energiu a impulz aktívne sa podieľať a prispievať k zmene na Slovensku, aby sme sa ako spoločnosť posunuli vyššie.

Aby sme boli krajinou, do ktorej si želáme, aby sa narodili a vyrastali v nej naše deti.

Aby sme boli dobrí poručníci a Slovensko odovzdali v štafete naším deťom v lepšom stave, ako sme ho dostali.

Musíme však otvoriť oči, zobrať zodpovednosť za situáciu, ktorá nastala a spojiť náš um a silu.

Veci sa nezmenia, keď budeme len chodiť k volebným urnám voliť tých, čo sú na zozname a sami neprevezmeme zodpovednosť za to, akú spoločnosť máme.

Je dôležité, aby tlak na zmenu prišiel od nás, občanov spoločne a koordinovane. 

Mnohí z nás sú v očakávaní, kto vyhrá voľby a bude vládnuť po 5. marci.

Tento týždeň priletím na Slovensko a pôjdem voliť – dať svoj hlas tým, ktorým verím, že chcú a dokážu posunúť našu spoločnosť dopredu.

5. marec je príležitosť, ktorá sa nám otvára raz za 4 roky. Príležitosť dať našej krajine budúcnosť. Umožniť mladým ľuďom dosiahnuť kvalitné vzdelanie a súťažiť s tými najlepšími. Vrátiť status učiteľskému povolaniu. Zastaviť korupčnú hydru, ktorá vysáva zo Slovenska energiu a ničí ho ako rakovina.

Na druhej strane ja už čakať nemusím, aby som zbadala skutočného víťaza.

Je to naša občianska spoločnosť, ktorá sa zobudila a silnie každým dňom.

Čas na zmenu nastal, systém sa aktivoval. Teraz je na každom z nás sa do zmeny pridať a dať jej z nás to najlepšie – našu energiu, našu múdrosť, naše srdce – našu spoločnú víziu, kohéziu a silu. 

Lebo len vtedy nám bude dobre.

Keď si uvedomíme, že naša krajina sme my.

_________________________________

Bea Benkova

Bea Benkova

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

European Transformation Leader, Founder & CEO of Global Institute for Extraordinary Women. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu